Deși genetica joacă un rol semnificativ, cercetările științifice au arătat clar că experiențele unui copil în primii ani de viață, fie că sunt pozitive sau negative, au un impact de durată asupra sănătății și capacității lor de a învăța și de a reuși la școală și în viață.
Copilăria timpurie este perioada în care învățăm să înțelegem că avem propriile noastre gânduri și sentimente și că și ceilalți le au. Apoi, în adolescență, există o altă perioadă de dezvoltare semnificativă și de creștere rapidă. Practic, atunci este momentul în care baza emoțională și socială existentă este testată cu adevărat.
Schimbarea e mai dificilă în adolescență
Cu toate că în adolescență se pot produce multe schimbări pozitive, deoarece creierul are potențial potențialul de a se remodela și schimba prin experiența conexiunilor relaționale, procesul este mult mai dificil. Asta în comparație cu cei cărora li s-ar fi oferit sprijinul potrivit, la momentul potrivit, adică la începutul vieții lor.
Dacă se investește în medii distractive și de reglare emoțională, există un beneficiu direct pentru comunitățile de copii, spune Beverley Barnett-Jones, director asociat la Nuffield Family, într-un articol apărut pe theguardian.com.
Investește în primii ani de viață ai copilului
Este nevoie de o investiție financiară, culturală și emoțională susținută în primii ani de viață. Dacă se investește în familii și în socializarea copiilor prin distracție, joc și medii de reglare emoțională, există un beneficiu direct pentru ei și pentru familia și comunitatea lor. Acest lucru ajută la diminuarea comportamentelor antisociale. În plus, atunci când copiii sunt conectați la comunitatea lor, de mici, ei o vor respecta mai târziu.
Este firesc ca atunci când te simți valorizat și valoros, să oferi acest lucru și celor din jur. În plus, pe măsură ce cresc în adolescență, copiii vor fi mai puțin expuși riscului de exploatare. De asemenea, vor fi mai puțin susceptibili de a avea probleme cu justiția. Părinții trebuie să se lucreze cu copiii, ca parteneri, și să fie primiți cu acte simple de grijă și bunătate.
Servicii de educație pentru toți copiii
La acesta se adaugă serviciile de educare pentru copii (precum creșa, grădinița, școala). În acest sens, părinții, care se confruntă cu inegalități de venit, sociale și de sănătate, trebuie sprijiniți, nu subminați.
Uneori, proaspetele mame, din aceste medii, au nevoie de mentori, pentru a putea să-și crească încrederea în sine. Acestea își fac griji cu privire la modul de creștere a copiilor și la potențialul risc de vătămare al copiilor.
Pe lângă investițiile în și sprijinirea competențelor, cunoștințelor și remunerației forței de muncă din domeniul educației timpurii, trebuie să investim și să primim cu bucurie membrii comunității care doresc să ajute și să sprijine copiii și familiile din mediile defavorizate.