În mediul online din zilele toate, mesajele de marketing ajung la tineri în moduri mai puțin evidente. Reclamele din online sunt mult mai bine mascate și pot influența copiii mult mai rapid. Fie că folosesc rețelele de socla media, aplicațiile mobile sau jocurile, copiii și adolescenții ajung inevitabil să fie expuși și reclamelor.
Impactul negativ al reclamelor din online asupra copilului tău
Cele mai multe aplicații gratuite pentru copiii sub 5 ani au și un conținut comercial. Aceste aplicații includ adesea reclame ascunse și pop-up, precum și reclame vizuale care oferă beneficii în anumite jocuri video.
Agențiile de publicitate folosesc, de asemenea, instrumente de colectare a datelor care permit personalizarea anunțurilor și a altor informații menite să atragă consumerismul.
Direcția publicității pentru copii poate părea relativ inofensivă. Totuși, cantitatea de reclame poate influența la un moment dat copilul.
Acest lucru poate afecta abilitatea de gândire a celui mic și controlul impulsului. Marketingul online poate avea efecte negative directe asupra sănătății copiulului, susțin specialiștii.
Publicitatea alimentară și efectul său asupra obezității
Cercetările au demonstrat că reclamele alimentare au rate mai mari de obezitate infantilă. Susșiene de către celebități paote crește, de asemena, consumul alimentelor nesănătoase.
Unii copii pot fi puternic influențați de astfel de reclame. Copiii cu vârste între 7 și 10 ani consumă mai multe calorii după ce au jucat jocuri care au avut reclame alimentare, au susținut specialiștii.
Publicitatea alimentară poate, de asemenea, să extindă decalajele de sănătate în rândul copiilor din comunitățile dezavantajate.
Impactul reclamelor la alcool asupra copiilor
Studiile arată că există o creștere la publicitatea pentru alcool în rândul tinerilor de școala gimnazială și liceu, în special în mediul online. A existat o asociere tot mai mare între reclamele care promovează consumul de alcool și creșterea acestuia printre tineri.
Adolescenții care consumă alcool sunt expuși unui risc mai mare de accidente de mașină, sinunice, consum de substanțe interzise, abandon școlar și mult altele.
Prejudecățile culturale și imaginea corporală poate fi afectată de reclamele din online
Unele reclame din online prezintă „idealuri” care pot fi periculoase pentru copil. Reclamele legate de imaginea corporală pot să-l afecteze pe adolescentul tău.
Reclamele pentru produsele pentru iluminarea pielii pot, de asemenea, avea referințe culturale și rasiale. În plus, reclamele pentru saloanele de bronzat au fost restrictionate în media tradițională, însă au devenit frecvențe pe platformele de socializare.
Specialității încurajează factorii de decizie politică și companiile de tehnologie să adopte reglementări mai stricte și să interzică publicitatea cemicială pentru copii mai mici de 7 ani. Specialiștii sunt de părere că toate reclamele ar trebui să fie etichetate în mod clar drept „conținut sponsorizat”.
Activitățile și monitorizarea setărilor de confidențialitate de pe dispozitivele copilului a puta fi de folos în limitarea reclamei. Este important să ai un plan utilizare media pentru familia ta. Acest plan poate să fie de folos pentru navigarea în siguranță a celui mic în mediul online.