Formațiunile de studiu care intră sub incidența prevederilor art. 23 alin. (8) și alin. (9) se constituie de regulă cu maxim 3 elevi cu cerințe educaționale speciale/clasă”, potrivit edupedu.ro.
Numărul elevilor cu cerințe speciale a fost limitat la trei copii
În legea învățământului preuniversitar se precizează cum se face integrarea școlară individuală a copiilor cu cerințe speciale (CES).
Integrarea școlară individuală a copiilor cu CES în clase din învățământul de masă se face, de regulă, la începutul anului școlar. Se poate face și pe parcursul anului școlar. Trebuie să existe condiții justificate de identificare a CES pe parcursul desfășurării procesului educativ. Acestea trebuie constatate de către specialiștii abilitați în acest sens.
Grupele/clasele în care sunt înscriși preșcolari/elevi cu CES orientați pentru învățământul de masă pot funcționa și cu efective minime; sub limita prevăzută. Consiliul de administrație al unității de învățământ solicită acest lucru, cu aprobarea DJIP/DMBIP.
Pentru fiecare copil/elev cu CES integrat în învățământul de masă, efectivele maxime ale grupelor/claselor se diminuează cu 3 antepreșcolari/preșcolari/elevi.
Câți elevi/copii vor fi într-o clasă/grupă
Se va aplica din anul școlar 2024-2025, doar pentru formațiuni de studiu noi: grupa mică, clasa pregătitoare și a IX-a:
Educația timpurie, nivel antepreșcolar:
- grupa mică: în medie, 7 copii, dar nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 9
- grupa mijlocie: în medie, 12 copii, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 15
- grupa mare: în medie, 14 copii, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 20
- educația timpurie, nivel preșcolar: grupa, în medie, 15 preșcolari, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 20
Învățământ primar, gimnazial, liceal
- învățământul primar: clasa, în medie, 16 elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 22
- învățământul gimnazial: clasa, în medie, 18 elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 26
- învățământul sportiv și de artă: clasa, în medie, 16 elevi, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 24; poate fi constituită din maximum 4 grupe; grupa cuprinde, în medie, 7 elevi, dar nu mai puțin de 4 și nu mai mult de 10
- învățământul liceal, inclusiv dual: clasa, în medie, 22 de elevi, dar nu mai puțin de 15 și nu mai mult de 26
- instruirea practică și pregătirea de specialitate se desfășoară pe grupe de minimum 8 elevi și maximum 15 elevi
- clasele din învățământul liceal tehnologic pot fi constituite din maximum 3 grupe cu calificări diferite
- învățământul postliceal: clasa cuprinde, în medie, 22 de elevi; dar nu mai puțin de 15 și nu mai mult de 28
Învățământul special
- antepreșcolari cu sprijin de nivel I-II: grupa de sprijin special cuprinde, în medie, 6 copii, dar nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 7
- beneficiarii primari cu sprijin special de nivel I-II: grupa/clasa de sprijin special cuprinde în medie 7 elevi, dar nu mai puțin de 6 și nu mai mult de 8
- antepreșcolari cu deficiențe grave de dezvoltare și preșcolari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 4 copii, dar nu mai puțin de 3 și nu mai mult de 5
- învățământul special pentru beneficiarii primari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 5 elevi. Nu mai puțin de 4 și nu mai mult de 6.
- învățământul tehnologic special pentru elevi cu deficiențe ușoare și/sau moderate: clasa cuprinde în medie 10 elevi. Nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 12.