Faptul că elevii sunt tot mai neînțeleși de profesori și chiar și de părinți, dar și mai greu de gestionat la clasă este o realitate globală. Profesorul Mash, identificat pe tik tok ca @exspedteacher, sugerează că dificultatea crescută în gestionarea copiilor este datorată traumei pandemice, o problemă pe care societatea nu o ia suficient în serios.
Impactul pandemiei asupra copiilor: concluziile profesorului american
Deși viața și-a revenit la normal, efectele pandemiei asupra sănătății mintale a copiilor rămân nerezolvate. Copiii au fost reintegrați într-un sistem școlar proiectat pentru o lume pre-pandemică, fără a fi luate în considerare traumele suferite.
Mash, profesorul american care a atras atenția asupra acestui fapt într-un articol publicat pe yourtango.com, evidențiază că această traumă pandemică și refuzul societății de a o recunoaște este principala cauză a dificultăților crescute în gestionarea comportamentului copiilor. El observă o creștere a ratelor de ADHD și tulburări mintale în rândul copiilor, care se manifestă prin atenție redusă și impulsivitate crescută.
Mai mult, el susține că desi toate studiile confirmă impactul dăunător al stresului asupra creierului copiilor, nu doar din punct de vedere emoțional, ci și cognitiv, elevii nu au avut niciun sprijin în acest sens în unitățile de învățământ.
În același video, profesorul mai explică și că, din cauza traumelor suferite, durata de atenție a copiilor este mult mai mică. Iar impulsivitatea lor este mai mare. Iar asta, spun el, este o problemă pe care nimeni nu o abordează în mod real. În plus, el mai punctează și faptul că până și profesorii ar trebui să-și schimbe modul de abordare și de înțelegere al comportamentului copiilor.
Ce spun studiile despre efectele experiențelor negative din copilărie
Studiul ACEs la care face referire profesorul Mash în ceea ce privește impactul stresului asupra creierului copiilor s-a axat pe experiențele adverse din copilărie, cum ar fi moartea, sărăcia, abuzul și boala. Și pe modul în care acestea influențează sănătatea mintală, emoțiile și abilitățile cognitive ale copiilor. Atât în copilărie, cât și pe parcursul vieții. Și, după cum a explicat Mash, pandemia se califică drept o ACE din mai multe puncte de vedere.
„Ne confruntăm cu repercusiunile unui eveniment enorm, uriaș, traumatizant. Care a implicat și crize de sănătate, și durere. Pentru că mulți dintre elevi și-au pierdut membri ai familiei din cauza COVID. Multe familii și-au pierdut locurile de muncă. Și mulți copii și adulți resimt acum efecte secundare din cauza faptului că au avut COVID ”, spune profesorul.
Ca o concluzie, profesorul Mash susține că abordarea sistemului de învățământ ar trebui să fie diferită. Asta pentru că atât copiii, cât și părinții și profesorii s-au schimbat în urma pandemiei. Răbdarea și atenția nu se mai numără printre calitățile pe care le aveam înainte. Iar timpul parcă se scurge mai rapid. Cu toții, spune acesta, suntem mai dornici să profităm de fiecare minut. Să parcurgem mai rapid anumiți pași și să experimentăm cât mai multe situații.